Kannibalismen har startat....

Idag presenterades ytterligare en opinionsmätning i Dagens Nyheter. Den visade att oppositionens försprång ökat igen.

Här är undersökningen:

S - 44.8
M - 22
Fp - 7.8
C - 5.8
Kd - 4.7
V - 6
Mp - 5.6
Sd - 2.9

Att avståndet ökar märks nu tydligt också bland regeringspartierna. Utspelen står som spön i backarna, igår var det folkpartiet som ville satsa på pensionärerna och idag vill centern höja studiebidragen. Detta samtidigt som tillväxten skrivs ned och arbetslösheten sakta börjar stiga. 

Vi har nog bara sett början på de regeringspartiernas försök att rädda vad som räddas kan....   


Kommentarer
Postat av: Nils Persson

Jag hoppas vi får behålla dig i Kalmar när sossarna tar över efter nästa val. Jag har för det mesta röstat borgerligt i mitt liv men nu lutar det åt sossarna. Bekymret är att jag då riskerar att rösta bort dig från Kalmar...

Nils från Drag

2008-04-25 @ 20:14:53
Postat av: Johan Persson

Hej

Om Kalmararborna vill ge oss fortsatt förtroende i nästa val så fortsätter jag gärna att utveckla vår fantastiska kommun.

Hälsar

JP

2008-04-28 @ 10:41:11

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0