Bra marknadsföring!

I Östersund pågår just nu en konferens för landets samtliga kommunala näringslivskontor. Vid sidan av värdkommunen Östersund så är det två kommuner som står med i programmet. Den ena är Kiruna som på konferensen får beskriva hur man planerar för arbetet med att flytta hela stadskärnan.  Den andra kommunen är Kalmar på temat "Kommunen som vände".
 
Kan man få bättre marknadsföring?


Kommentarer
Postat av: jannica

glöm inte att vara med i min header ut lottning!

2008-05-29 @ 16:01:39
URL: http://goldenrain.blogg.se
Postat av: Bjarne Ritzén

Att stå med i programmet är ju bra. Kan Du utveckla det ytterligare. Vilket program är det som menas?

2008-05-29 @ 22:43:56
Postat av: Thoralf A

"Kommunen som vände" kan ju tolkas på mer än ett sätt.
Salvestaden vände till ett fiasko.

Konstmuseum vände till stadens fulaste byggnad.

Fanerdun är på god väg att vända till ett fiasko om den inte redan är det.

Arenan blir kanske också en vändning.

WTC vändning eller vinstlott? Vi får se.

2008-05-30 @ 10:58:18
Postat av: Bjarne Ritzén

En positiv vändning för kommunen vore om den positiva kritik som förs fram bl a i B - OT bemöttes med en viss respekt. Framförallt bör den inte betecknas som gnäll eftersom det utanför kommunens hank och stör finns betydligt större kunskaper och erfaren om affärsverksamhet än innanför. Då skulle vi till exempel slippa se kommunledningen sparka obetalda kinaexperter. Ett öppnare tankeutbyte tack!

2008-05-30 @ 23:46:25
Postat av: Johan Persson

Hej Bjarne!

Jag har sedan jag tillträdde försökt att ha ett så öppet ledarskap som möjligt. Det innebär att jag alltid är tillgänglig för journalister, jag svarar på insändare, kör med blogg, utvecklingsdialog, öppna möten i Kalmarsalen. Detta bara för att nämna något. Hur du kan få det till att vi inte skulle ha respekt för kritik eller vara slutna är för mig en gåta. Däremot kanske inte vi alltid har samma uppfattningar om saker och ting men det är ju något annat.

Hälsar

Johan Persson

2008-06-02 @ 11:30:15

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0