Kalmar på Jobbtoppmöte

Lördag morgon!

Vilket fantastiskt väder vi får när Kalmars nya konstmuseum invigs idag. Jag sitter och förbereder mitt tal. Måste nog också försöka lägga någon timme på att förbereda måndagens Jobbtoppmöte i Stockholm. Det är partiordförande Mona Sahlin som bjudit in till en heldag på Norra Latin om hur vi ska skapa nya jobb och sätta tilväxt i centrum. Cirka 300 personer har anmält sig.

Jag är hedrad över att vara ett av fyra kommunalråd som ska delta i panelen kring en ny näringspolitik. Vi har till det samtalet fått bjuda in varsin företagare som ska ge sin bild av hur vi lokalt kan arbeta för att skapa ett gott företagsklimat. Jag har bjudit in den framgångsrike entreprenören Anders Bäckman som driver ACE här i Kalmar. Även Carl Bennett kommer delta i detta samtal.   

Samtidigt i Kalmar presenterar Svenskt Näringsliv sin ranking över det lokala företagsklimatet. Jag har stora förhoppningar om att Kalmar kommer fortsätta klättra i den rankingen.

För er som vill följa med i agendan den här dagen har jag två länktips:

www.socialdemokraterna.se - här kan ni följa Jobbtoppmötet

www.svensktnaringsliv.se - här kan ni kolla hur det gick för Kalmar i rankingen.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0