Kvarnholmen ska inte bara överleva - Det ska utvecklas!

Idag var det uppstigning redan vid 04.00. Detta på grund av en filminspelning som skulle genomföras i folktomt Kvarnholmen. Efter majoritetsmöte blev det finjusteringar av interpellationssvar som ska avlämnas på kvällens kommunfullmäktige.

Under hela dagen så följs jag ånyo av Borgholms blivande? kommunalråd Ilko Corkovic som genomför lite av en praktik hos mig.

Nu möten med Kalmar hamn och sedan är det dags för invigning av Larmgatan som verkligen har lyfts. Vi satsar tämligen stora resurser på att göra Kvarnholmen mer attraktivt.

Jag är mycket bestämd motståndare till när folk säger att "Kvarnholmen ska överleva". Bara själva begreppet är en negation. Vi ska naturligtvis ha ett Kvarnholmen som inte bara överlever, det ska utvecklas och göras än mer attraktivt. Min förhopning är att vi under de kommande åren ska ta hem priset "Årets stadskärna" i landet. Det förutsätter att vi fortsätter det goda samarbetet mellan kommunen och näringslivet. Att vi helt enkelt sitter i samma båt och ror åt samma håll.

Imorgon tar vi beslut i KSAU om markanvisningstävling för ett p-hus, bostäder och handel i området vid landstingshuset. Känns som ett bra beslut så här innan sammanträdes-ledigheten drar in.

Ikväll kommunfullmäktige men det får jag återkomma med rapport kring.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0