Trovärdigheten som försvann

Uppdrag Granskning under onsdagskvällen med efterföljande Aktuellt-sändning var en riktig kioskvältare.

Under hela hösten och vintern har regeringen och då främst finansminister Anders Borg kritiserat bonusar inom det privata näringslivet. Det tycker jag är bra. Jag är helt övertygad om att bonusar och kvartalskapitalism är huvudorsaken till att vi nu befinner oss i lågkonjunktur.
 
Nu visar det sig dock att regeringen och Anders Borg sagt en sak men själva gjort något helt annat. Inom den statliga sektorn har nämligen finansministern tagit beslut om ett regelsystem som gör det möjligt att få fördubblad bonus.

Jag måste tillstå att det är svårt att förstå logiken. Att köra så hårt mot andra och sedan ha ökat bonusarna i den egna sektorn finns ju ingen logik i. 

Finansministerns och regeringens trovärdighet faller som en Öländsk stenbumling i Kalmarsund.  


Kommentarer
Postat av: Hej

http://www.aftonbladet.se/nyheter/article4568479.ab

Postat av: Trovärdigheten som försvann

Styrelsen för Samfundet Sverige-Israel i Kalmar Län skickade dig ett brev där de undrade vilka som hade ansvaret för fredsdemonstrationen den 17 januari. Hur kan du blåneka när det finns dokumenterat med foton att du inte vet vem som ansvarade för demostrationen. Att Nasim Malik (S) var den som var den riktiga organisatören för demostrationen, och att Martin Andersson (S) , Roger Kaliff (S), Bertil Dahl (V), var uppe och talade där. Nasim Malik i sin palestinasjal och stod på scenen hela tiden som demostrationen pågick. Det är inte undra på att väljarna söker sig till andra partier när det sitter så inkompetent folk som du i kommunen. Tror du verkligen att kalmarborna går på detta och Styrelsen för Samfundet Sverige-Israel i Kalmar Län.



Svara på detta!

2009-03-06 @ 21:32:58
Postat av: Johan Persson

Hej



Alltid spännande med människor som inte vågar skriva under med sitt namn!



1. Jag har svarat på skrivelsen från styrelsen för Samfundet Sverige Israel. I det svaret tog jag med kraft avstånd från den/de som gjorde likhetstecken mellan Irael och nazism. Jag riktade också kritik mot att de närvarande politikerna inte ingrep. I svaret skriver jag också att frågan nu är föremål för en polisutredning vilket jag tycker är bra.

2. Jag tror båda parter i denna konflikt skulle tjäna på att ta avstånd från extremism.

3. Nasim Malik är en person som verkligen tar avstånd från extremism. Han fick själv fly från sitt hemland Pakistan på grund av att han just tog avstånd från religiös extremism.

4. Väljarna flyr inte mitt parti. Tvärtom, sedan valet 2006 har vi ökat.



JP

2009-03-07 @ 09:25:41
Postat av: sd mönsterås

JP



En Sverigedemokrat står för sina åsikter!



Varför svarar du inte på min fråga, om vem som ansvarade för demostrationen. Inte att du tog avstånd, det är ju lätt i efterhand att ta avstånd när man har facit i hand. VARFÖR tog inte Nasim Malik avstånd, han var inte mer än 3-4 meter från den man med flaggor och hakkors eller är han blind karln. Likaså Martin Andersson (S) , Bertil Dahl (V), var uppe och talade, inte heller dessa ingrep mot detta. Du skriver att detta ärende nu är föremål för en polisutredning, visst jätte bra och varför gjorde poliserna som var på plats ingenting åt det hela. Vad är det som händer i vårt samhälle. Det som skedde vid demostrationen var olagligt och där står ni (S)+(V) och flinar och tycker det är bra.



sd Mönsterås / Anders Leander

2009-03-08 @ 11:13:20

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0