Sagan om ringen

Jag upphör aldrig att förvånas över medierna och dess logik. Igår kväll ringde till och med TV4 och politikerbloggen till min hustru för att ställa frågor om hennes tappade ring. Jag har mycket svårt att förstå nyhetsvärdet i hela denna historia.
Bakgrunden är följande:

Hustrun gungar med barnen på en badstrand på Öland. Där tappar hon en av sina ringar som snabbt försvinner i sanden. Hon letar och letar utan att hitta den.

Väl hemkommen ringer hon länsmuseet och frågar om det är möjligt att få låna en metalldetektor för att söka vidare. Hon får då till svar att man måste ha tillstånd av länsstyrelsen vilket hon då söker. Efter några dagar kommer ett brev med ett tidsbegränsat tillstånd. Hon lånar då metalldetektorn och vi lägger en kväll på att återigen söka av stranden, tyvärr hittar vi inte ringen.

Min hustru har hanterat denna fråga helt själv, mot den bakgrunden blir jag helt tokig när Barometern släpper igenom kommentarer på sin sida där det påstås och antyds att min fru myglat sig till ett tillstånd bara för att hon är gift med undertecknad.

Jag tar gärna en sakpolitisk debatt om vilken fråga som helst men vad har min fru och en förlorad ring att göra med att jag är kommunalråd?

Någon sans och måtta får det väl ändå vara...

Kommentarer
Postat av: Bjarne Ritzén

Bäste Johan Persson!

Här håller jag helt med Dig. Här uppträder B-OT på ett märkligt sätt. När jag i ett brev till ledarsidan ifrågasatte varför B-OT inte kommenterade det budgetförslag för 2010 och den budgetinriktning för 2011-2012 Du lade den 19 maj svarade B-OTs Per Dahl:



"I den informationslavin som möter tidningen var den rödgröna artikeln om Kalmars ekonomi så förutsägbar att annat, då i första hand EU-valrörelsen, bedömdes som betydligt viktigare".



Den dagen sagan om ringen blev aktuell var tydligen inte informationslavinen så mäktig och ej heller EU-valet så viktigt så att inte sagan om ringen fick plats.

Jag undrar fortfarande när B-OT får tid över att analysera den budget/inriktning som Du presenterat. Den är ju av största betydelse för kommuninnevånarna vilket knappast kan vara fallet med Din frus tappade ring.

Vänligen

2009-05-29 @ 11:25:30

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0