Ny blogg!

Jag har bytt blogg. I fortsättningen kan ni följa mig på;

www.johanstankar.se


Kommentarer
Postat av: stefan danielsson

Jag fick på omvägar höra talas om att Du nyligen besökt Östersten på hans gods och med honom diskuterat den tänkta vindkraftsplaceringen söder om Halltorp. Jag, och Halltorpsgruppen, är därför bara nyfiken över om det gjordes några anteckningar vid mötet eller vad som beslutades.

Jag förstår att Du har mycket att stå i nu när det är val, men denna vindkraftsfråga har stor betydelse för personer boende i Halltorpsområdet och för framtida befolkningsutveckling i samma område. Många personer ställer sig frågande till att EN PERSON - Östersten så diktatoriskt ensam, på bekostnad av andra människor, skall få styra i denna fråga. Varför tas inga hänsyn till personer som bor runt det tänkta vindkraftsområdet. Bekräftat är att fastigheter som drabbas sjunker i värde men ej heller denna faktor tar markägaren hänsyn till. Han bryr sig helt enkelt inte, eftersom

den för honom ekonomiska fördelen med vindsnurror på egen mark, överväger ett sådant

ställningstagande. Varför är det så himla svårt att placera snurrorna på andra sidan E:22an. Där kommer inga personer att drabbas på samma sätt. Kan det vara så att det ligger andra banala intressen bakom

att inte flytta snurrorna till andra sidan vägen.

Avslutningsvis önskar jag Dig lycka till i valet

och ha i åtanke att Dina motståndare ljuger för att

nå framgång.

2010-09-17 @ 19:06:47
Postat av: Johan Persson

Hej



Man får stå ut med många rykten i en valrörelse... Senaste gånger jag besökte Lennart Östersten var i våras. Den vindbruksplan som ligger till grund för kommunens syn på vindkraften ska nu ställas ut. Därefter går den till kommunfullmäktige för beslut.



Den ansökan som finns från Värnanäs ligger för behandling hos Länsstyrelsen.



Hälsar



Johan Persson

2010-09-18 @ 09:09:42

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0