Syab och Friska steg

Ett av de mer frekventa inslagen i mitt liv är företagsbesök. Igår var jag på SYAB som driver trafikutbildningar vid Kalmar Airport. Imorgon är det Bergkvarabuss och Nöbble gård som står på tur.

Besöket på Syab var riktigt bra. Jag har följt företaget sedan de etablerade sig på flygplatsområdet och utvecklingen har varit väldigt positiv. Det som imponerade mest på mig var hur man kopplade de teoretiska delarna av utbildningen, tex matte, till hur det rent praktiskt ska tillämpas i verkligheten. Här har vår ordinarie grundskola och gymnasieskola en bit kvar för att uttrycka det milt.

Under vintern har jag haft många frukostmöten med företagare i kommunen. För ett par månader sedan bytte vi bacon och äggröra mot en aktivitet som kallas "Friska Steg". Det innebär att vi samlas ett gäng klockan 7 utanför stadshuset och sedan går vi Stensö runt. På vägen blir det en kopp kaffe och en macka. Detta har blivit en succé som vi kommer att fortsätta med. Bra samtal i kombination med motion. Kan det bli bättre?

Här finns en länk till en youtube film om detta:

http://www.youtube.com/watch?v=d2kcHHqjZmg 


Kommentarer
Postat av: Jonas Hellberg

Underbar film! Den borde spridas brett!

2010-06-11 @ 08:38:55

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0